Suatu Hari Nanti

Assalamualaikum wbt semua. Rindu rindu aku dak? Hehe.. Soryy. not another update. Just bebelan bla bla bla. Mohon tadah telinga dengar cerita aku deh. Aku tengah berangan ni 😉



Jangan tanya kenapa screen laptop aku warna kuning gitu (bak kata kawan aku, laptop aku sakit) no, dia tak sakit. Aku install apps f.lux btw. Eye filter punya program. Maklumlah mata dah 4 empat ni kan, rajin pulak mengadap skrin empat segi ni. Tak maulah tambah lagi 2 mata. Kang orang panggil aku lalat pulak.
.
Dah merepek. Jadi apakah ini? Ini adalah koleksi yang aku nak sangat disusun dalam bilik aku. Setiap kali aku bukak folder ni, dia macam bagi aku inspirasi tau. Mesti terbayang2 satu hari nanti, aku akan ada perpustakaan peribadi sendiri sampai aku boleh bukakan untuk umum. Macam Presiden Indonesia ke-3 Tuan Habibie tu, beliau ada perpustakaan sendiri dan dibuka untuk umum tau. Dan koleksi bacaan beliau 5000 buah buku. Ulat buku sungguh beliau. .
Tapi aku bukan nak buka perpustakaan saja, aku bercita2 untuk mempunyai kompleks buku sendiri. Kat situ ada perpustakaan yang bertingkat, kedai buku + cafe buku yang sangat besar. Nak ada my own publisher kat situ, art studio, inn, musolla dan etc. Yang mana semua tu ada tergantung nama aku di situ. Ye2, aku memang tengah berangan. Pejam mata je, tersengih2 aku terbayang bangunan tinggi2 tu. Tapi tak salah berangan kan.Walaupun aku masih terfikir lagi macam mana nak mulakan langkah bagi realisasikan impian yang masih berasap ni. Doakan aku deh. Aku harap sangat mimpi aku ni tercapai suatu hari nanti. Aminn 😊
.
Sebenarnya, aku tengah memujuk hati. Sebab kat malaysia sekarang ni tengah musim pesta buku #pbakl2019 sekarang. Dengan banyak buku baru, banyak diskaunnya lagi. Walaupun banyak jha yang tawar sewakan khidmat diorang belikan buku, tapi itulah. Walaupun bersinar jha mata aku ni setiap kali orang offer, bila memikirkan fulus sendiri, tak bayar sewa rumah bulan depan kang. Tak pasal2 kena tendang keluar, haha 😂 (over Ainul)
.
Jadi, sambil memujuk hati sambil2 tu skroll folder yang masih bertimbun bilangan buku yang belum tercapai untuk dijadikan koleksi. Dibaca satu persatu sinopsis dan review buku. Kalau ada buku baru daripada penerbit dan penulis kesukaan, aku unduh masuk dalam folder. Eksaited punya pasal, aku akan cakap. Suatu hari nanti kau akan jadi hak aku pada setiap buku yang aku klik. Hehe
.
----------------------

Sekian.

Rumah Konoha,
Ain Chok,
Casablanca,
Morocco.

Terima kasih | Jangan lupa komen :D


Jaga Diri! Jaga Iman! Jaga Solat! Jaga Hati! Jaga Mata!


Salam Sayang | AinuoMZ

Comments

Popular posts from this blog

Review Enovel - A Billion Stars Can’t Amount to You

Puisi: Kolam Kenangan

Puisi - Ramuan Cinta